כותרת
> C;
1/1
עסקים בכרמיאל

חיה ליבוביץ על אפקט הרושם הראשוני במכירות

כרמיאלי עסקים בכרמיאלפורסם: 14.07.16 , 15:26ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
1. אפקט הרושם הראשוני יכול לקבוע ולחרוץ החלטות של אנשים. 
2. בבליינד דייט – שבע שניות יש לכל צד להרשים את השני. בראיון עבודה יש למועמד הרבה הרבה יותר זמן – אנו מדברים היום על משך של 22 שניות להרשים את המראיין.
3. כן. גם מראיינים מאוד מאוד מנוסים נופלים לבור הזה של הרושם הראשוני. גם הם לא מצליחים להשתחרר ממנו.
4. יש, בנוסף לכך, גם רושם ראשוני טלפוני – שעומק הדיבור, טון הדברים, הביטחון העצמי של הדובר, עושים אותה עבודה בדיוק.
5. רושם ראשוני שלילי גורם להחלטה מיידית שלילית שכמעט לא ניתן למחוק אותה או לנטרל אותן.
6. רושם ראשוני חיובי מאפשר להחלטה חיובית להתקבל, מאפשר זרימת מידע, מאפשר קבלת החלטות נכונות יותר ופתוחות יותר.
7. המח האנושי רגיל, עוד מהיותנו ציידים במערות – לקבל החלטות על בסיס מעט מאוד נתונים אמיתיים.
8. פעולה זאת, תכונה זאת, גרמה לנו לשרוד.
9. הדעות הקדומות וגם הסטיגמות פועלות בתחום זה – של הרושם הראשוני – היטב. 
10. קבלת ההחלטות של לקוח, בתהליך המכירה של מוצרים קטנים ובינוניים מבוססת מאוד על התהליך הזה של הרושם הראשוני.
11. כאשר מדובר בסדרה ארוכה יותר של פגישות בין הלקוח לבין איש המכירות, ההשפעה של הרושם הראשוני של נציג המכירות על הלקוח, יורדת, מתעמעמת מעט.
12. אבל – עדיין יש לה השפעה.
13. הרושם הראשוני חייב, אם כן, להיות תמיד מחושב.
14. שם המשחק במכירות הוא אמינות, ידידות, מקצוענות, יכולות בין אישיות, חשיבה חיובית – וזה מה שהלקוח רוצה לוודא שהנציג שמטפל בו מכיל, ברמה האישית.
15. ואת זה, בדיוק אותם פרטים שמופיעים בסעיף הקודם – אפשר ללמוד, עד כמה שזה נשמע מגוחך, בתוך שבע שניות.
16. לעיתים בתוך 22 שניות.
17. ככלל – רושם ראשוני תמיד נמצא, תמיד קיים. אפשר שלא לעשות אתו דבר ואפשר לביים אותו.
18. מומלץ – ללא ספק, לביים אותו מתחילתו ועד סופו. הרושם הראשוני ניתן לשינוי, לתזוזות, להפיכה- בהתאם למה שרוצים להשיג מהלקוח.
19. ברם, במידה ואפקט הרושם הראשוני שביצענו היה גרוע (בתחילת הקשר) בלי משים או בלי כוונה, כדאי לבדוק את האפשרות לפרוש ולהעביר את הטיפול בלקוח זה לאיש מכירות אחר.
20. ואפשר, בהמשך לסעיף הקודם, להעביר את המכירה גם למנהל – אם יש כשל בשניות הראשונות, דווקא העלאת דרג המוכרנים לרמת מנהל בכיר, יכולה אף היא להציל את המכירה.
21. בכל מקרה, רצוי שלא להיכשל ברושם הראשוני למול הלקוח.
22. ועוד נקודה אחת לסיום: גם הרושם הראשוני של הלקוח, בעיני איש המכירות חשוב מאוד. כלומר, חשוב לנטרל את הרושם הראשוני שעשה הלקוח על איש המכירות. לנטרל את זה לחלוטין. לבטל את זה. 

לאתר של חיה ליבוביץ לחצו כאן 

אולי יעניין אותך גם
הקניון הוירטואלי הכרמיאלי שתומך בעסקים מקומיים.
1. אפקט הרושם הראשוני יכול לקבוע ולחרוץ החלטות של אנשים. 
עיריית כרמיאל: אושר פטור מארנונה לעסקים לשלושה חודשים ומתן הנחה כוללת של 25% בתשלום הארנונה לשנת 2020
1. אפקט הרושם הראשוני יכול לקבוע ולחרוץ החלטות של אנשים. 
אשכול בית הכרם, מקים פלטפורמת פרסום, קידום עסקים וחיזוקם בשעות חירום ושגרה
1. אפקט הרושם הראשוני יכול לקבוע ולחרוץ החלטות של אנשים. 
המעגל הכי נשי במרחב הליד-ה'
1. אפקט הרושם הראשוני יכול לקבוע ולחרוץ החלטות של אנשים. 
כך תצליחו לקנות זהב ואפילו יהלום – בתכשיטי שילת
1. אפקט הרושם הראשוני יכול לקבוע ולחרוץ החלטות של אנשים. 
המרכז לספורט מקצועי בסרביה החל בהרשמה למחנה האימונים וההתרגשות גדולה!
1. אפקט הרושם הראשוני יכול לקבוע ולחרוץ החלטות של אנשים. 
"אביבי מטבחים" השקיעה 12 מיליון שקלים בהעברת המפעל בכרמיאל
1. אפקט הרושם הראשוני יכול לקבוע ולחרוץ החלטות של אנשים. 
באלי- גן כרמיאל
1. אפקט הרושם הראשוני יכול לקבוע ולחרוץ החלטות של אנשים. 
פרויקט איילים - מוקירים תודה
1. אפקט הרושם הראשוני יכול לקבוע ולחרוץ החלטות של אנשים.