מכירת מספר מונית הפכה זה מכבר לעסק משתלם עבור מי שבידו מספר שכזה. מאחר ועם השנים, הערך של המספר ירד, שכן המדינה שינתה במידת מה את הכללים ולמעשה פתחה את השוק לתחרות, הרי שכיום לא מעט מאלה שמחזיקים בידיהם מספר מונית, כבר לא מרגישים שהם צריכים להחזיק אותו, ולכן הם מעדיפים למכור אותו לנהגים צעירים אשר מחפשים קריירה בתחום. צריך לומר שלא רק נהגים צעירים מעוניינים להיות נהגי מונית אלא גם נהגים מבוגרים שמחפשים קריירה שנייה, נוספת או פרנסה אחרי שיצאו או הוצאו לפנסייה.
מה הרעיון של מכירת מספר מונית
למעשה, מכירת מספר מונית אומרת דבר אחד, מי שיש לו מספר מונית יכול להפעיל אותה באופן חוקי. על מנת להפעיל מונית בישראל, כפי שניתן להבין, חייבים להחזיק במספר אשר רשום במשרד התחבורה ובכך אפשר לבצע מעקב אחר אותו נהג.יש שתי אפשרויות, כפי שציינו, אפשרות ראשונה, שבעל המספר יהיה גם הנהג, ואז הוא מטפל במונית עצמה והוא אחראי עליה. אפשרות שנייה, שבעל המספר ישכיר את המונית לנהג אחר, המספר הוא כמו נכס, הוא משקיע ברכב אך הוא גם מקבל חלק מהרווחים של השוכר (או לחילופין, נקבע שהשוכר ישלם לו סכום מסוים כל חודש או כל שנה והוא יוכל לעבוד בשעות מסוימות על המונית וכל הרווחים משעות אלו, יילכו אליו).
מכירת מספר מונית, הפכה לעניין פחות יוקרתי מאשר בעבר, כמו שציינו, גם בגלל שמספר נהגי המוניות פחת וגם בגלל שהשוק השתנה, ובכל זאת, מי שיש לו מספר מונית, יעדיף למכור אותו למי שרוצה להיות נהג מונית ולהחזיק במספר בעצמו. בצורה כזו, הוא יכול להחליט כיצד לפעול, מתי והיכן.
יש להדגיש, קיימים כללים שונים של משרד התחבורה מי יכול להחזיק במספר מונית ומי יכול להיות נהג מונית, חשוב לבדוק את הכללים על מנת שיהיה ניתן לקבל וליהנות מהמספר ולא להגיע לסיטואציה, בה רוכשים מספר מונית אך לא ניתן להפעיל אותה כחוק.
נהגים רבים בוחרים לעבוד באופן עצמאי, אך אפשר גם להתחבר לתחנות מוניות ובכך ליהנות מכל הזכויות שמקבלים נהגים בתחה.