כותרת
> C;
1/1
סטיילינג ועיצוב הבית

איפה הכי כדאי למקם מחסנים לגינה?

כרמיאלי סטיילינג ועיצוב הביתפורסם: 24.06.18 , 09:47ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


קניתם מחסן לגינה או שאתם חושבים על קניית מחסן? תתחדשו. לפני שיצאתם לבחור את המחסן שמתאים לכם, הכנתם מבעוד מועד את המקום המושלם עבורו בגינה שלכם, אבל שניה. אל תתקינו אותו עדיין. לפני כן חשוב לתת את הדעת על כמה שאלות חשובות.
מאמר זה מגיש את מכלול השיקולים אותם יש לקחת בחשבון לפני שבוחרים את המיקום המושלם למחסן הגינה.

הגודל של הגינה וגודל המחסן – לא אותו דבר

התאהבתם במחסן מעץ שמעוצב וצבוע בדיוק בטעם שלכם? זה לא מספיק. תחילה חשוב שתבינו איזה שטח יש לכם בגינה להצבת המחסן. מחסנים לגינה מחזיקים מעמד לטווח הארוך כשהם ממוקמים על שטחים מפולסים ושטוחים, וכשיש להם בסיס עמיד ויציב. אם המחסן יעמוד על שטח מעוקם, למשל, הוא לא יחזיק מעמד, הצורה שלו תתעוות עם הזמן, וכמובן שהוא ישרוד הרבה פחות שנים. מטורף. פשוט חבל על הכסף.
חשוב שתבינו גם שכשמחסן גינה מוצב על שטח לא מנוקז שמאופיין בהרבה בוץ, הוא סובל מריקבון ונזקים. אם ההחלטה שלכם היא להציב את המחסן על דק העץ בגינה או על שטח שריצפתם במיוחד עבורו, המחסן החדש שלכם יחזיק מעמד הרבה יותר זמן.
לפני שמתקינים מחסנים לגינה, חשוב ליישר היטב את השטח עליו הוא עתיד להיות מותקן, ובחלק מהמקרים אפילו לבנות משטח בטון או משטח יציב אחר.

רחוק מהבית רחוק מהלב

כדי לקבוע אם מחסנים לגינה צריכים להיות רחוקים מהבית או קרובים אליו, חשוב להחליט קודם על השימוש העיקרי של המחסן. אם אתם מתכוונים להשתמש בו מדי יום, להיכנס ולצאת ממנו, או להכניס ולהוציא ממנו חפצים, פריטים או כלים מספר פעמים ביום, מומלץ להתקין אותו בסמוך לבית.
אם המחסן שלכם מיועד לאחסון חומרי הדברה או חומרים כימיקלים אחרים כמו למשל צבעים או שמנים, מומלץ להתקין אותו רחוב מהבית, כולל הקפדה על כל אמצעי הבטיחות הנדרשים. המיקום הוא במידה רבה נושא של נוחות.

עובדים, מנגנים או מודטים בשקט ובשלווה

אם למשל, אתם מארחים הרבה, אולי כדאי שהמחסן יהיה קרוב לבית כדי שתוכלו להוציא ולהכניס בקלות רהיטי גינה נוספים להם תזדקקו. אם התחביב הכי גדול שלכם בחיים הוא עבודה בגינה לפחות שעה מדי יום (במקום מכון כושר), אתם רוצים שהמחסן שלכם יהיה קרוב אליכם כדי שתוכלו להוציא ולהכניס כלי עבודה בקלות ובמהירות.
ואם אתם בוחרים מחסנים לגינה שיכולים להיות גם חדר עבודה,  חדר מדיטציה, חדר כושר, אולפן מאולתר, או אפילו מרפאה פרטית, המרחק, במקרים אלו, טוב לבריאות כל בני הבית. כך תוכלו לזכות בשקט, ופרטיות לעסוק בענייניכם בשלווה.

להחביא את המחסן או להתהדר בו

רוב המחסנים לגינה מעוצבים בסגנונות יפים שיכולים להתאים לעיצוב הפנים של הבית והגינה, או להמשיך אותו. יחד עם זאת, חלק מהאנשים מבקשים להשתמש במחסן שלהם כדי לאחסן ציוד מבולגן שיכול להעיב על המראה ההרמוני של הבית והגינה.
במקרים אלו מומלץ לבחור מיקום נסתר למחסן, ולהציב אותו תחת סככה, או בכלל לא בגינה אלא בחצר האחורית, למשל. רוב המחסנים מיוצרים מחומרים עמידים לשינויי מזג האוויר, ויש להם ציפוי אשר מגן עליהם בכל עונות השנה.

מה עוד כדאי לדעת על מיקום מחסנים בגינה?

מומלץ להציב אותם במקומות מוצלים על מנת להגן על הציפוי החיצוני שלהם, ולאפשר קרירות בתוך המחסן בקיץ הישראלי הקופח, כך שהמחסן יחזיק מעמד יותר זמן. אם יש לכם עץ גדול בגינה, תוכלו להציב תחתיו את המחסן ולהגן עליו באמצעות הצל וליצור אווירה פסטורלית בגינה.
כך תוכלו לשלב את המחסן עם הגינה בלי לגרום לו להתבלט מדי בשטח. מצד שני, אל תציבו את המחסן שלכם תחת עץ בעל שורשים בולטים כמו פיקוס, למשל, על מנת שלו לגרום להתרוממות פני השטח או יצירת מכשולים מסוכנים בכניסה למחסן.