כותרת
> C;
1/1
לימודים

בצפון : נערכים לניצנים , בתי'ס של החגים בחופשת פסח/אביב תשע''ט

כרמיאלי לימודיםפורסם: 17.02.19 , 11:24ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


'במחוז הצפון החלה ההיערכות להפעלת 'ניצנים' בחופשות-בתי הספר של החגים לחופשת פסח ואביב תשע'ט . יתרונה הגדול של התכנית, בכך שהיא מתעדפת את הפריפריה , מממשת את ערך החברתיות , הצדק החלוקתי בחינוך ושוויון ההזדמנויות ותורמת במיוחד לצמצום פערים .התכנית מרחיבה גם את המעטפת הבלתי פורמלית שמעניק המשרד,  לצד הרחבת החוגים והגדלת שירותי החינוך גם בחופשות, כדי להעצים ולמצות באופן נכון יותר את מלוא הפוטנציאל של כל תלמיד ותלמידה ,  ומכאן גם חשיבותה היתירה '.
כך , מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון .
 
התכנית מפעילה מסגרות חינוכיות בשעות הבוקר , 8 – 13 במשך חמישה ימים במהלך החופשה עם תיעדוף לשיבוץ הגננות והמורים מצוותי מוסדות החינוך.  
 
אוכלוסיית היעד : גילאי 3- 9 בחינוך הרגיל והמיוחד בכל המגזרים ( יהודי ולא יהודי ) ובכלל זה :  ילדי הגנים גילאי 3 -6 ותלמידי כיתות א' עד ג' . הפעילויות מתמקדות בתחומים כמו : תרבות , למידה והעשרה באמנויות , ספורט , חינוך סביבתי ופעילויות חברתיות-ערכיות סביב חגים , עונות השנה וכיו'ב , מציין דובר המחוז ,  דויד גורלי .
 
בתכנית 'ניצנים' בחופשת חנוכה / חורף האחרונה לקחו חלק  כ 110 אלף תלמידים בקירוב מ 91 רשויות  , כאשר מכלל הפוטנציאל 75 אחוזים מהמשתתפים בפועל היו ילדי גנים ו 66 אחוזים , תלמידי בתי הספר . נתונים דומים ( אם לא למעלה מכך ) צפויים גם בניצנים לפסח/אביב תשע'ט  .
 
תיכלול פעילות  : הדס בן נחום , הממונה המחוזית על התחום .