כותרת
> C;
1/1
לימודים

אורט כרמים - הדרך

כרמיאלי לימודיםפורסם: 01.04.14 , 09:46שם הכותב/ת: מערכת הפורטל

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

"אורט-כרמים" - הדרך
ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות. כך מגיעים אל ביה"ס, לשש-שנים, לשני שלבי חינוך: חטיבת הביניים והחטיבה העליונה. 
חינוך ככלל, עוסק בתמונת מצב עתידית. להגיע אל הרצוי הטוב ביותר, הן עבור כל תלמיד והן לחברה בכללותה. אורט-כרמים רואה כתפקידו, יחד עם שותפים נוספים, ביצירת עוגנים אל העתיד, ע"י הצמחת האדם בהווה.

מהי ייחודיותו של אורט-כרמים?
כמו מוסדות מצליחים רבים הבין סגל ביה"ס כי על מנת להצליח לאורך זמן, חייבת להיות הסתכלות פנימה, לעשייה הבית ספרית, ולשאול עצמו ללא הרף – מהי ציפייתנו ודרישותינו מעצמנו במפגשינו עם התלמידים? מהי תמונת המצב העתידית הרצוייה מדמות בוגר ביה"ס?
דרכו של "כרמים" היא להתמקד ב-4 תחומים נשזרים אלה באלה: הלימודי-הישגי, החברתי-ערכי, ההתפתחותי-רגשי, החזותי-סביבתי.
המצויינות הבית ספרית אינה בהבלטת תחום אחד והזנחת האחר, אלא מאמץ למיצוי כל אדם, תלמיד, בראייה המשלבת בין  4 התחומים. תלמיד לא ימצה את יכולותיו אם לא יחוש בטוח, כי שומעים ורואים אותו, כי אין לו הזדמנויות. בוגר איכותי לא יהא רק על בסיס הצטיינות לימודית, אלא גם ע"י רגישות ופעלתנות חברתית.
התנהגות והישגים יצליחו יותר במקום מטופח, מוגן ושנעים לשהות בו, וכדומה.
תלמידים מגיעים לאורט-כרמים, ומסיימים את תקופת לימודיהם, לא בשל אמירה זו או אחרת בקהילה, או בשל כתבה בעיתון המקומי, אלא בשל העובדה שהוא חש כי יש לביה"ס דרך ברורה -  "עמוד האש" בראש המחנה המוביל במקצועיות, עקביות ורגישות אל האופק הרצוי.
אורו של "כרמים", המכוון פנימה אל תלמידיו, נראה גם מחוצה לו. עשרות תלמידים, לא מאזורי הרישום של ביה"ס, מתוך העיר ומחוצה לה – התקבלו בשערי ביה"ס. תלמידים שלא היו מכוונים ל"כרמים", ומסיבות אלה ואחרות, מצאו לנכון לפנות לביה"ס, התקבלו בו. ביה"ס העניק הזדמנות נוספת וחדשה, והלך וצמח.
לא מחשש לסטטיסטיקת ממוצע הבגרויות פועל ביה"ס, אלא מתוך תחושת שליחות, הכרה מקצועית ואמונה כי לחינוך ישנה משמעות עמוקה. ככלות הכל, ניתן להביא לשיפור בהצגת נתוני הבגרות, למשל, ע"י הנשרת תלמידים חלשים מבחינה לימודית. האם זו דרך החינוך? האם זוהי המטרה האמיתית?
האמת נצאת בערכי הארגון פנימה.
מעבר לחזון, ישנם צבעים ייחודים לביה"ס, אשר מבליטים אותו בסביבתו.

  • צמיחה וגידול  - במהלך השנים האחרונות גדל ביה"ס בכמעט 20%. ביה"ס ידע לקבל תלמידים מסביבתו, לשלבם, לפתוח הזדמנויות חדשות, ולהביאם לכדי סיום מוצלח של ביה"ס.
  • הרחבת הסגל – תהליך הצמיחה חייב את ביה"ס להרחיב את שורותיו. עשרות מורים הצטרפו לסגל ביה"ס, המונה כיום 139 מורים.
  • כיתות על-אזוריות: אורט כרמים נמצא ראוי לשמש בית חינוך ל-2 מסלולים של כיתות על-אזוריות:

תלמידים מחוננים ותלמידי P.D.D. שני שדות חינוכיים אלה, אינם רק נתרמים, אלא בעיקר תורמים לחברת כלל ביה"ס, תלמידים וסגל. ההכלה, הרגישות החברתית, קבלת השונה, היא מחיי ביה"ס, בכל יום ובכל שעה.

  • מרכז השתלמויות – ביה"ס משמש כשלוחה הצפונית של רשת אורט, להטמעת ערכיה וחידושיה.

מורים רבים, בכל שלבי החינוך והמגזרים – מגיעים לביה"ס להשתלמויות שונות, שעניינן קידום ההוראה והחינוך.

  • אשכול פיס – כמרכז קהילתי אחה"צ, מפעיל חוגים ופעילויות במגוון תחומים, ובכך מחזק את קשריו עם הקהילה.
  • הליך השתפרות מתמיד – מזה 3 שנים מצוי ביה"ס בהליך ארגוני מורכב ויסודי בהבניית תרבות של שיפור מתמיד. התהליך נעשה עי" הנחייה צמודה ועל פי מתודת E.F.Q.M למצויינות ארגונית. התהליך כולל מבדק חיצוני על ביה"ס על-פי תקן ודרישות האיחוד הארופאי.
  • בקרת איכות – מזה שנתיים מתנהל בביה"ס צוות בקרת איכות, אשר כולל מעריכים חינוכיים ורכזת איכות, אשר הוסמכה ע"י מכון התקנים.
  • חדשנות פדגוגית – אורט כרמים החל תהליך של "בית ספר מדגים", כשבסופו של דבר ישמש כמרכז להפצת ידע בהוראה מקוונת, שבמרכזה הינה העצמת יכולת ההוראה של המורה.
  • בית ספר מדגים – "כרמים" נכנס לרפורמת "עוז לתמורה" עוד מראשיתה, בשלב הראשון בו צורפו 15 בתי ספר בלבד, ומשמש כבית-ספר מדגים, ממנו באים בתי ספר ללמוד על יישום הרפורמה.

בנוסף לכך ביה"ס מצוי גם ברפורמת "אופק חדש".

  • שתוף פעולה עם ההורים – הורי ביה"ס משפיעים השפעה ישירה על סל התרבות, טיולים, מועדון הספורט, מרכז הלמידה, פעילויות ערכיות – והכל בשקיפות, הוגנות ושותפות.

על עיקרי דברים אלה, שם לו ביה"ס את ייעודו:
להוביל את תלמידיו למימוש יכולותיהם הלימודיות בכדי להביאם למצוינות אישית ואנושית, תוך מתן כלים ללמידה עצמאית בעולם משתנה.
לחנך תלמידיו למעורבות חברתית גבוהה, למנהיגות ולהעמקת הקשר לעיר כרמיאל ולגליל, ברוח הערכים ההומניים האוניברסליים וערכי מורשת ותרבות ישראל.
שכל תלמיד יחוש מוגן, שייך ומשמעותי,  תוך קיום יחסי כבוד הדדי ודיאלוג בין תלמידים, צוות ביה"ס וההורים.
לקיים סביבה אסתטית, נקייה, מטופחת, בטוחה ומסבירת פנים לכל הבאים בשעריו.
אין ספק כי בדרך זו, אחר סיום בחינות הבגרות, מביטים הבוגרים לעבר  מוריהם באור של יש מי שרצה ללמד אותם ללמוד. להקשיב להם. לסקרן. לסייע לרכוש ידע ומיומנויות הנדרשות במאה ה-21. מישהו ששימש להם כדוגמא.
 

אולי יעניין אותך גם
מחאת הסטודנטים הגיעה לעיריית כרמיאל

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

בי"ס 'רקפת' כרמיאל:משביחים איכות ומצוינות במסגרת התוכנית ל"מצויינות ארגונית efqm"

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

כרמיאל , בצפון : מחזקים ילדים עם מוגבלויות במסגרת היום לשיוויון זכויות

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

מחאת הסטודנטים הגיעה לעיריית כרמיאל

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

בי"ס 'רקפת' כרמיאל:משביחים איכות ומצוינות במסגרת התוכנית ל"מצויינות ארגונית efqm"

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

כרמיאל , בצפון : מחזקים ילדים עם מוגבלויות במסגרת היום לשיוויון זכויות

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

אגודת הסטודנטים בכרמיאל במחאה על החניה

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

כרמיאל , בצפון : גידול מרשים במספר התלמידים בלימודי ההמשך הטכנולוגיים – בכיתות י"ג וי"ד :טכנאים והנדסאים

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

כרמיאל : בצפון "...ואיתם אפשר לצעוד" - תלמידי החווה ללימוד מדעי החקלאות והסביבה בכרמיאל עם חבריהם בקרית שמונה חיבקו את ילדי העוטף

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

הכירו את היושב ראש החדש של הנהגת ההורים, משה צדקיהו

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

כרמיאל ומשגב, בצפון : כנס רכזים פדגוגיים בבתי הספר היסודיים

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך לחזק את תחום החינוך הבלתי פורמאלי

ההתבגרות היא לרבים תקופה של אי-ביטחון ושל חששות בנוגע להווה ולעתיד. כל מתבגר חש בהתערערות היציבות והביטחון שליוו את תקופת הילדות, ושאלות רבות עולות ומציפות אותו. העתיד אינו בהכרח ברור ומובן מאליו ונצבע בחוסר ודאות וספקות.