כותרת

כרמיאלי אורח חייםפורסם: 18.06.19 , 14:31ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

לא, לא ממש, לא ידעתי לאן אני הולכת כשנסעתי למצפה אלומות.

ידעתי חוות בריאות, ידעתי שתי דקות מהכנרת, ידעתי שזה אוכל בריא רו-פוד.

כאישה בת 40 שכל הקשר שלה לבריאות הוא העובדה שאין לי אותה וכבר נואשתי אפילו מלרצות אותה או להביע משאלה שהיא תיכנס לחיי בדרך כלשהי.

30 שנה של אנורקסיה ובולימיה מאחורי, שהביאו אותי לאינספור אשפוזים בכל בית חולים אפשרי בארץ, באפיסת כוחות, בייאוש, בטעם של חול בפה ותסכול, בתי חולים היו הדבר הכי קרוב לבריאות שידעתי.

ופתאום המצפה הזה, נו טוב מה כבר יש לי להפסיד. עם מזוודה גדולה מחשב ומטלות שעליי להספיק בסופ"ש, נסעתי למצפה אלומות.

הדבר היחיד שקיבל אותי בצהרי שישי היה השרב הכבד, כשנכנסתי לחדר הזדעקתי –'מה אין טלוויזיה? איך אפשר בלי רעש הרקע הזה שמפיג את הבדידות בעוד בדידות? סגרתי מיד את כל הווילונות לנוף. מבולבלת איפה אני ואיפה רעיון המלון המפנק, שהובטח לי בלי שאיש ממש הבטיח לי.

תודות לנשימות העמוקות שלקחתי מהאוויר שלקחתי, משהו, איזה קול מתלבש אמר לי -'עזבי תרפי יש פה משהו אחר'.

נחתי מיד לארוחת צהריים.

על שולחנות ארוכים ישבו להם אנשים מכל הגילאים מול צלחות עם אותה המנה המדודה ובצד חדר האוכל עמדו להם כנראים ואינם רואים ברים חופשיים של סלטים מירקות שונים בצורות שמעולם לא הייתי משערת שירקות יכולים להיות.

הרטבים היו רוטב פלפלים כתמתם ורוטב מלפפונים ירקרק, כמי שאהבתה הגדולה היא לרטבים הערמתי מן הסלטים והצפתי אותם ברוטב.

כחולה בהפרעות אכילה קשה עלי האכילה בצוותא לעיני אנשים יותר מכל. כל הזמן נדמה לי שהמבטים מחוררים אותי, שכולם רואים, שכולם יודעים, שכולם ידברו אחר כך על צורת אכילתי.

התיישבתי בגפי בצד השולחן, כשמקיפים אותי רק צלחות או כוסות ענקיות של מיצים ירקרקים שרק מחכים לבעליהם.

לא הבנתי לא רציתי להבין, הייתי רעבה ומבולבלת, מבינה שהגעתי או לסיוטי או לגאולתי.

למרבה הפלא האוכל המוזר ערב לי-ואוכל תמיד הרגיע אותי וקרקע אותי. לאחר הארוחה שבתי לחדר בשבילון קטנטן בין חדרים וסוויטות לבנים, שכשהעזתי להרים את עיני ממנו, מצאתי את עצמי בתוך נוף שהייתי רוצה להתבונן בו ללא סוף.

כשהגעתי לחדר המצונן, עוד טרם פרקתי את המחשב, את המטלות והחובות שסימנתי לעצמי לסיים בסופשבוע של חג השבועות בו הגעתי, הסטתי את הווילונות, התיישבתי על הספה הרכה, הרמתי רגליים וקול שאני לא מכירה אמר לי 'בחייאת רותי, תניחי כבר לרותי'. במקום לקרוא את החומר אותו הבאתי לקרוא ולסיים פתחתי את מה שרציתי מזמן לקרוא- ספר מכתבי אהבה שדליה רביקוביץ' כתבה לאהובה יוסף בר יוסף. פותחת דלת בחסות רוטב פלפלים פתחתי לאהבה דלת שתיכנס. נפלתי לשינה ערבה.

כמו בשרעפים הבנתי במקום עמוק בבטן החבוטה שלי, שבמקום הזה אולי אמצא תקווה, ורק תקווה מביאה תקווה.

משקמתי התקלחתי בסבונים העשויים משמן זית טהור, התרווחתי, התיישבתי לי בחוץ בכורסאות בחצר הפסטורלית ופשוט נתתי לנוף הכנרת הוי כנרת שלי שעד היום הייתה של אחרים למסטל אותי. לארוחת הערב הגעתי עם חיוך מפויס אחרי מסג' שעשה בי הנוף והאוויר וארוחת הצהריים.

אוכל שבפעם הראשונה לא נכנס אלי כפולש אלא כחבר.

שוב ירקות הוצעו בצורות ורטבים שלא הייתי בחיים מנחשת גם אם הייתי נביאה שאפשר לעשות מאוכל לא מבושל. הדבר היחיד המבושל היה מרק קארי שבצדו שכבה לה ערכת תבלינים כמו כורכום פשתן ועוד ולא המלח והפלפל המתבקשים.

שבעה יצאתי מחדר האוכל, מתקדמת קצת יותר לקראת האנשים שישבו לידי, התחלתי להקשיב לדברים, העליתי חיוך וניסיתי להתחיל שיחה ובעיקר לברר מהו המקום הזה, אליו הגעתי.

אחרי הארוחה הייתה הרצאה על איך לשנות דרכי תודעה שכללה דמיון מודרך, מנדלה ענקית מילאה לא רק את בטני אלא גם את תודעתי.

שמעתי את הציניות זועקת ממעיי-'באימש'ך מה זה החרטא בשקל הזה?' היא הייתה שם הציניות כל הזמן אבל משום מה הגוף נסחף להוויה לאטמוספירה הרגועה. פתאום הגוף שלי נהיה בעל הבית ולא הקולות המרירים מבפנים, כי כשאתה עוצם עיניים ומקשיב להודיה, התזונאית הראשית של המקום, אין אמת אחרת.

את ההרצאה קינחה נגנית נבל.

והודיה תודה לאל על כל מוצא פיה העלתה רעיון להקרין על מסך הבד בגדול את המנדלה על רקע ולצליל קול הנבל הנפלא. עצמתי עיניים נסעתי למקומות בנפשי שעד היום לא היה להם מקום בתוכי.

בערב עם עצמי לעצמי בחדר הרגשתי מתפקעת ממלאות. תחושה ששנאתי ביומיום, תחושה ממנה חמקתי מזה 30 שנה. שונאת שובע- הרגשתי כמו פקעת של בצל שמשיל קליפותיו.

מה זה האוכל, המיצים? חליטות התה השונות והמגוונות המחליקות אט אט מטה עד השורשים? לא ידעתי לומר, רק ידעתי להירדם אל תוך נפש שכבר לא חששתי ממנה, הרגשתי שמישהו מגן עלי פה ויודע מה הוא עושה.

זהו סודו של מצפה אלומות בו שהיתי 3 ימים של סופ"ש שבועות, שפתאום אתה מרגיש כל תא ותא באתה. המזון מפשתן, גרגרים, ירקות ותבלינים, היטהרות הגוף מביאה להתפקחות הנפש . הסדנאות מכל וכל מגיטרה ועד מדיטציה, ההיגיון, ההסברים מהתזונאים, מהשפים מה עובר גופנו בהליך שאנו עוברים, פתאום חיברו אותי לכך שאני רחמנא לצלן כמו כולם. ההתמסרות היא בלתי נמנעת, היא מתרחשת מאליה.

אט אט עם כל ארוחה נוספת התחלתי לקרב את צלחתי אל האנשים היושבים בהמשך השולחן הארוך, התחלתי לנהל שיחה, לשמוע חוויות. פתאום לא פחדתי מהמבטים הבנתי שלכולם פה יש את הבעיות שלהם. שמותר ורצוי להיות משהו אחר לא מושלם אבל רוצה להיות יותר.

אינספור סיפורים שמעתי מזוג אוהבים שלא הפסיקו להתגפף ולהתנשק כילדים קטנים שהם בפרק ב' בחייהם מלאים בבעיות היומיום וקשיי גירושים עם ילדים כרימון מקולקל באו לברוח מהמציאות למציאות חלופית, עבור בחולים במחלות דרכי עיכול שמצפה אלומות נותן להם פוש להבריא בהיטהרות הגוף, ועד לכאלה החליטו להתמיד ולהישאר לשבועות ארוכים.

מהם שמעתי שוב ושוב שסוף שבוע הוא לא פרק זמן אפקטיבי, כדי שהאפקט של מצפה אלומות והחוויה בו יהיו מקסימליים לגוף ולנפש, צריך לפחות שבוע של שהייה אם לא יותר על מנת לתת למה שלמקום יש להציע לעשות שינוי אמתי.

שלושה ימים הייתי במצפה אלומות, יצאתי ממנו לא בריאה אבל רוצה כן רוצה מאוד להיות. יודעת שאם ארצה אין זו אגדה כי הייתי באגדה שסופה הוא המשך שפוי יותר.

לכשחזרתי בכל פעם שרציתי להתחבר אל הרוגע והחוויה שהוכיחה לי שאפשר אחרת נכנסתי לאתר של המצפה בו נאמר כי מצפה אלומות הוא מרכז בריאות היחיד בארץ שפעול 365 ימים בשנה בסדנאות לאורח חיים בריא.

בין התחומים הרבים בעיקר מטפלים בירידה במשקל, שליטה בסוכר, התמכרויות למזונות ויצירת שינויים בחיים על מנת לחיות נכון ובריא יותר.

המרכז משלב בתוכו מעטפת שלמה שמעניקה למשתתף חוויה נעימה, מרגיעה, מלמדת ומשמעותית לחיים.

שילוב של צוות מומחים, ארוחות אורגניות טבעוניות, מרכז טיפולים הוליסטים הליכות בטבע, צפייה בנוף לכנרת ולהרי הגולן, ערבי שירה ועוד פעילויות רבות מזמינות את המשתתף להתרכז בעצמו ולהתאהב בבריאות הטבעית.

הסדנה היא 7 ימים, ישנם מסלולים שונים המאפשרים לכל אחד למצוא את מה שהכי מתאים לו.

אנשים שונים ומשונים עברו עוברים ויעברו במצפה אלומות, יש גרופים מושבעים של המקום ומעדויות שאספתי הבנתי שמה שחוויתי הוא רק קצה קצהו של חוויה מגרשת כל רע.

מעופר מעיין, בן ה- 53 שמעתי כי:

"על אלומות שמעתי לפני שנים רבות כבר כשהמקום נפתח. אבל אז, המקום, השיטה והדרך נראו לי קצת מוזרים וחריגים והמיקום של המצפה בכל רחוק.. עם השנים , בעיה שאני מתמודד אתה- עודף משקל חריג מאד- רק החריפה וחיפשתי פתרון לתזונה בריאה יותר במטרה לרדת במשקל ולשפר את חיי

בנוסף, מחלת הסרטן שחשבתי שנרפאתי ממנה, מחלה מגיל 30, חזרה ובגדול

עברו מספר שנים מהן הצלחתי לרדת במשקל והנה בחודש מרץ 2019 , אני סוף סוף מגיע לאלומות

אני מועמד להסרת גרורות בכבד ורציתי להכין את הגוף לזה

שמעתי שבאלומות מנקים את הגוף מרעלים, אז החלטתי שזה בדיוק הזמן המתאים להגיע

האמת שמטרת ההגעה העיקרית שלי אל החווה, הייתה להתרחק מהסביבה העירונית והצפופה של תל אביב – רמת גן ולראות קצת ירוק, לנוח, לחדש כוחות ואם ארוויח גם ניקוי גוף ותזונה בריאה- מה טוב.

החלטתי להגיע לסוף שבוע לניסיון. לבדוק, לראות, לחקור את הדרך, את השיטה ואת המקום.

הגעתי, התמקמתי בחדר, לאחר כמה שעות של חששות – הם עברו.

ראיתי שהאנשים שמגיעים – החברה – היא טובה , המדריכים ראויים, המקום מעניין והשיטה- אפשרית

סוף השבוע הפך לעוד כמה ימים, שהפכו לשבוע ולעוד שבוע ועוד אחד…וכך שהיתי באלומות מעל חודש

רציתי אווירה ירוקה וטבע- וזכיתי בגדול. פרפרים עברו כאן, ציפורים חלפו מעל הראש

כל יום טיילתי ונהניתי מהטבע ומהמראת מסביב

מצד של אלומות- נוף העמק המדהים והכנרת, מצד שני עמק עוד יותר יפה עם נוף של שדות חיטה אין סופיים

הימים עברו ובהם בהחלט הרגשתי טוב יותר ויותר והצלחתי לנוח יותר ויותר. גם חבריי לקבוצה חשו בשיפור בבריאות

בעיקר שמחתי שאני מתרגל לתזונה הטבעונית ול RAW FOOD

מיד חשתי ביתרונות של ערנות הגוף

להפתעתי הרבה, מעט מחשבות על אוכל ולא הייתי רעב.

הצלחתי להתמודד עם שתיית הסמודי הירוק כארוחה ובערב נהניתי מהמרק הטעים

לאחר כחודש הייתי צריך לחזור למרכז הארץ להמשך טיפולים במחלת הסרטן ולשמחתי גיליתי בונוס נוסף – ירידה משמעותית במשקל

חזרתי לרמת גן עם החלטה לשמור על תזונה טבעונית כפי שלמדתי באלומות ולשפר את נושא המשקל והבריאות

אם את מחפשת שיפור במצב הבריאותי. אין צורך לחשוש. הדרך לתזונה טבעונית בהחלט אפשרית למי שמכוון מטרה ומתמיד

אני משוכנע שתרגישי בתחושת גוף טובה בהרגעות ובחזרה של השמחה לגוף ולנפש, שיהיה בהצלחה.

"השלתי כ-21 קילוגרמים ממשקלי והפסקתי ליטול את התרופות לטיפול במחלת הסוכרת ".

אמרה לי מאלי מרקוביץ, אני בת 63 ואימא ל ארבעה ילדים

"התחלתי את התהליך בחוות הבריאות מצפה אלומות כאשר אני סובלת ממשקל עודף ומאובחנת כחולת סוכרת עם ערכים של 187 (גלוקוז בדם) ו A1C – 7.8 – ! , נוטלת גלוקומין.

כבוגרת הסדנה, הבנתי וידעתי שיש להם את הכלים לעזור לי לרדת במשקל ולאזן את מחלת הסוכרת בדרך בריאה ומאוזנת.

בדצמבר 2018 הצטרפתי לסדנת הסוכרת בפיקוח רפואי של ד”ר חיים רוזנטל – יחד אתו ועם הצוות המקצועי והמיומן בחווה התחלתי תהליך הבראה כשאני מסורה אליו במאת האחוזים.

היום , כחמישה חודשים מתחילת התהליך, אני עם 21 קילוגרמים פחות ממשקלי, עם רמות סוכר מאוזנות – A1C – 5.8 וללא תרופות.

הטיפ שלי להצלחה – להיות קשובים לכל מילה של הצוות באלומות , להיעזר בו ולא לתת לשיקול הכלכלי לעצור כי התשלום לרופאים מומחים עולה הרבה יותר".

עדי פלד- הוסיפה לי מניסיונה במקום:

"הפעם הראשונה שלי בחוות הבריאות מצפה אלומות הייתה לפני כארבע שנים וחצי

הגעתי לסדנה בת חמישה ימים שממש שינתה לי את החיים, אימא שלי הכריחה אותי ללכת. היא הכירה את החווה וביקרה בה וחשבה שאני חייבת להשתתף בסדנה כי אני צריכה שקט וניתוק.

אחרי חצי יום בערך מרגע שהגעתי, הרגשתי שהגעתי הביתה.

מאד נהניתי מכל הסדנאות וההרצאות שהיו חלק מהסדנה. זה מילא אותי מאד וגרם לי להקשיב לעצמי לגוף ולתזונה שלי ובהמשך כשחזרתי הביתה, עשיתי עוד כמה שינויים בחיים..

ירדתי כ- 15 קילו גרמים ממשקלי וזה גרם לי להתחיל תהליך של מודעות עצמית והקשבה עצמית

שהובילו אותי לעוד קבלת החלטות משמעותית בחיי, החלטות שהובילו אותי למקום פשוט מעולה!

מגיעה להם כל התודה שבעולם".

גם צופיה ברדה, שהגיעה פעם ראשונה לאלומות במשקל 150 קילו, חולת סוכרת מסוג 2, עם ערכים בין 500 ל700. כולסטרול, לחץ דם גבוה מוסיפה למחמאות למקום מוסיפה ואומרת:

"בקושי הצלחתי ללכת והייתי לפני קטיעת כף רגל שמאל היא מספרת, בעזרתו של ג’רי, ובעזרת הצוות המדהים, עברתי תהליך אינטנסיבי לריפוי הגוף והנפש.

ירדתי בחווה 30 קילו, אבל מה שהכי חשוב זה שהפכתי לאדם בריא!

הכאבים ברגליים פחתו וחזרתי ללכת.

הסוכר ירד והפסקתי להזריק אינסולין.

על הכדורים של הכולסטרול והלחץ דם ויתרתי, כי לא היה לי צורך.

כאילו נולדתי מחדש!

בהמשך הורדתי עוד 20 קילו נוספים בליווי החווה.

תודה למצפה אלומות על כל התמיכה וההבנה,

זה לא סתם ניקוי גוף, בשבילי זו ממש דרך חיים…

ממליצה בחום רב להתחיל תהליך של בריאה מחדש".

מצפה אלומות הוא לא הרבה יותר ממקום או חוות בריאות פשוטה היא פשוט מקום בנפש שאתה חייב לעצמך כדי להיות יותר כן אמתי שפוי ובריא, כן בריא יש דבר כזה וזה לא נמצא בתוספי מזון אלא בדברים יותר פשוטים, שרק מתחילים במזון, שהמקום היטיב לזהות ולהיבנות על יסודותיו.