כותרת
> C;
1/1
בריאות

הדרך הנכונה לרדת במשקל

כרמיאלי בריאותפורסם: 06.03.16 , 12:20ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:
חכו רגע לפני שאתם מתחילים לרדת במשקל!נכון, הקיץ מתקרב ומגיע בצעדי ענק ובגדי הים התחילו ללחוש לכם ממעמקי הארון...
והבטחתם לעצמכם שברגע שזה יקרה אתם תתחילו בדיאטה החדשה שלכם.
אולי זו אותה דיאטה שאתם עושים כל שנה לקראת הקיץ/אחרי החגים או שהפעם אתם תלכו על התכנית החדשה שסיפרו לכם עליה קרובי המשפחה והחברים או שראיתם באיזה פרסום.
אז חכו רגע לפני שאתם מתחילים לרדת במשקל!!!
אם אנחנו כל שנה עושים את דיאטת "לפני הקיץ" האם משהו פה בבסיס לא שגוי?בריו
האם אנחנו לא שמים לב שאנחנו באותו המעגל כל הזמן? שהמירוץ הזה לא נגמר ואנחנו כל פעם חוזרים לאותה נקודה? וזה במקרה הטוב, לצערנו ומניסיוננו אצל רוב האנשים זה רק הולך ומחמיר משנה לשנה ואם מצליחים לרדת לרוב עולים בחזרה "ונגד עין הרע" מוסיפים עוד איזה קילו להתמודדות של השנה הבאה...
התהליך הקרוב שלכם צריך להיות שונה, כדי שתוכלו פעם אחת ולתמיד לצאת מתוך מעגל ה"דיאטות" ולהפסיק לרדת ולעלות כמו יו-יו למעלה ולמטה ושוב למטה ואז חוזר למעלה.
הנתון העולמי המזעזע שלא מספרים לנו הוא ש: 95% מהתהליכים לירידה במשקל מסתיימים בסופו של דבר בעליה במשקל. 95% מהאנשים שפוצחים בדיאטה כלשהי בסופו של דבר גם אם ירדו לא מצליחים לשמר את התוצאה ופה "קבור הכלב"...
החוכמה היא לא לרדת במשקל (כל הכבוד למי שמצליח כמובן), החוכמה היא לרדת בצורה נכונה כדי שנוכל לשמר את התוצאה ולהישאר רזים ובריאים לכל החיים לאחר מכן.
מה הכוונה "לרדת בצורה נכונה"?
1.      האם לא כל ירידה במשקל היא טובה?
2.      האם יש כמה סוגים של ירידה במשקל?
3.      האם יש משמעות לסוג הירידה שלי במשקל ליכולת שלי לאחר מכן לשמר את התוצאה?
4.      כיצד יורדים במשקל בצורה נכונה?
שאלות חשובות, בואו נענה עליהן אחת אחת:
1. האם לא כל ירידה במשקל היא טובה?
ברור שלא! בואו נגזים שניה ונניח שחלילה וחס מישהו אושפז בבית חולים, במהלך החודש שהוא היה מאושפז הוא ירד 6 ק"ג ממשקלו, כשהוא יחזור לביתו לאחר האשפוז אף אחד לא יבוא ויאמר לו: "איזה יופי, איך ירדת במשקל? מה עשית? תן לי טיפים, אני רוצה לעשות כמוך!" נכון? ברור לנו שהוא ירד בצורה לא טובה במשקל מפאת הנסיבות ושעכשיו גם ברגע שהוא יחזור לתלם הוא מיד יעלה בחזרה במשקל... (נשמע מוכר?) אז אם כך אנחנו מבינים שלא כל ירידה במשקל היא טובה.
2. האם יש כמה סוגים של ירידה במשקל?
כמובן! וכאן הגיע הרגע לדבר על הנקודה הקריטית ביותר בכתבה זו: הרכב הגוף שלנו!
משקל גופנו מורכב משרירים, עצמות, נוזלים וכמובן שומנים. כשאתם ניגשים לרדת במשקל מאיזה מבין הרקמות אתם שואפים להפחית? שרירים?! עצמות?! נוזלים?! כמובן שלא, אלא אך ורק מרקמת השומן.
כשאנו אומרים שיש כמה סוגים של ירידה במשקל הכוונה היא שלא כל תהליך או יותר נכון ושוב לצערנו, רוב התהליכים (95% כזכור) לא מתמקדים בהכוונה של הירידה אך ורק למסת השומן.
אותו חבר מהשאלה הקודמת שאושפז בבית החולים, ירד מעט מאד ממסת השומן שלו אם בכלל, רוב הירידה במשקל הגיע מהמרכיבים האחרים והקריטיים (שרירים, עצמות, מים) ובגלל זה הוא נראה חלש, עייף ומיד ברגע שהוא יחזור לאכול הוא יעלה את כל המשקל בחזרה. ברוב הדיאטות אנחנו עושים לעצמנו את אותו התהליך הגרוע הזה
3. האם יש משמעות לסוג הירידה שלי במשקל ליכולת שלי לאחר מכן לשמר את התוצאה?
כמובן! כמובן! כמובן!
ברגע שאנחנו יורדים במשקל כמו החבר המאושפז אנחנו בודאות נעלה בחזרה לאחר מכן במשקל, כי מבחינת הגוף קרה לו משהו רע בתהליך הזה, החלישו אותו, פגעו בו, צמצמו את יכולת ההישרדות שלו, תקפו אותו וברגע שהוא יצא מהצרה הזו שהוא נקלע אליה הוא ישאף מיד לעלות בחזרה במשקל. כשהגוף ירד אך ורק במסת השומן הוא ישמח ויאותת לנו על כך: נחוש אנרגטיים, מלאי מצב רוח, נישן טוב יותר, נחוש קלילים יותר והכי חשוב הוא ירצה לשמר את התוצאה הזו ולשמור על המשקל החדש שהוא הגיע אליו ולא לעלות בחזרה.
4. כיצד יורדים במשקל בצורה נכונה?
כדי לדעת מה כן, נתחיל קודם כל ממה לא: אסור לעשות שום תהליך שעושה לגוף את הנזק שתיארנו מקודם, עכשיו רובנו תודה לאל, לא היינו במצב של אותו חבר שתיארנו, אבל הדיאטות הלא מאוזנות שעשינו גרמו לנו בדיוק את אותו הנזק כמו למשל: להרעיב את עצמנו, לאכול בצורה לא מאוזנת ללא כל המרכיבים החיוניים, לעשות פעילות גופנית מוגזמת בצורה לא מבוקרת ולא פרופורציונלית, לקחת תרופות כימיות לירידה במשקל וכל שאר "דיאטות הקסם"
כדי לרדת במשקל בצורה נכונה אנחנו חייבים לעשות תהליך מאוזן, התהליך הזה חייב להיות מותאם אלינו באופן אישי, גם אל אורח החיים שלנו אבל עוד יותר חשוב אל הרכב הגוף שלנו, ותוך כדי התהליך אנו חייבים להיות במעקב ולוודא לאורך כל הדרך שאנחנו יורדים אך ורק מהשומנים בגוף, זה חייב להיות אורח חיים נכון שנבנה באופן פרטני ואישי לכל אחד מאיתנו ולא משהו שהוא אותו הדבר לכולם, גבר ואישה לא יכולים לעשות את אותו התהליך, נשים בנות 30 ו60 לא יכולות לעשות את אותו התהליך, גבר שרירי ולא שרירי לא יכול לעשות את אותו התהליך ונראה לנו שהנקודה ברורה.
 
אז מה עושים עכשיו אם רוצים שינוי?
קודם כל חייבים לבדוק את הרכב הגוף שלנו, לזה יש משקל מיוחד שמפרט לנו בדיוק כמה שרירים, שומנים, עצמות ומים יש לנו בגוף ולאחר מכן איש מקצוע צריך לבנות לנו את תכנית האכילה וניקיון הגוף בצורה אישית ומשם פשוט להתחיל בדרך החדשה ולוודא שזה התהליך האחרון שנעשה בחיים, כי הפעם השינוי יהיה מתוך הבנה ולמידה ועם הכלים שנקבל נוכל לרדת בריא ולשמור לכל החיים כי מלכתחילה חיפשנו אורח חיים בריא ולא דיאטת קסם לקראת הקיץ...
 
גולשי אתר "כרמיאלי" זכאים לפגישת ייעוץ ראשונית בחינם הכוללת את השקילה המפורטת של הרכב הגוף והכוונה ראשונית ללא עלות וללא מחויבות

לפרטים ולתיאום פגישה ניתן ליצור קשר עם Slim Forever בטלפון 03-523-6669 או לחצו על הקישור וכנסו לאתר>>   

 
אולי יעניין אותך גם