
ציפי קנול, מנהלת הפיזיותרפיה של כללית במחוז הסבירה על ההחלטה להתארגן תוך יממה ולהפעיל מרכז יעוץ טלפוני: מצאנו שמשפחות רבות לא יודעות כיצד נכון לטפל בחולה הסיעודי וכי חשוב לתת להן הדרכה, למשל: להקפיד על שינוי תנוחת החולה, לפחות אחת לחצי שעה, כדי למנוע התפתחות פצעי לחץ. כיצד יש לבצע העברה, מכיסא למיטה וההיפך, באופן בטיחותי, גם למטופל וגם למטפל, כך שלא יגרם גם לו נזק אורטופדי חמור. כדוגמה: לרכון קרוב אל המטופל ולא למשוך בידיו למרחק.
מהלך 10 הימים בהם פעל השירות העניק צוות כללית יעוץ והדרכה למשפחות הפונים שהודו על היוזמה וציינו את החשיבות בכך שיש להם כתובת לפנות אליה.