כותרת
> C;
1/1
הלב של כרמיאלי

סבתא יהודית תרמה ארון קודש וספר תורה לגן נדיר ומיוחד

כרמיאלי הלב של כרמיאליפורסם: 16.10.17 , 09:22ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


גן הדר במשעול דולב, הוא גן טרום חובה ממלכתי דתי לגילאים 3-5.
הגן עוסק בכל התכנים הלימודיים כבכל גן אחר ושם דגש מיוחד על אהבת הזולת.
פעם בשנה יוצאים לבית אבות בראט לקיים מצוות והדרת פני זקן וביקור חולים -  מכינים חלות אישיות לקשישים והחלוקה נעשית על ידי הילדים.
מי שמנהלת את הגן היא חנה לוריא, הגננת מזה שמונה שנים. בגן הכירה חנה את סבתא יהודית, שכבר הייתה עם וותק של 6 שנים בגן כמתנדבת - עוזרת בגזירה והדבקה, הכנת חומר לחגים, מחבקת ועוטפת את ילדי הגן באהבה - ילד שקשה לו, הולך לקבל חיבוק ומתחזק.
יהודית מתנדבת פעמיים בשבוע בגן - בימי שני וחמישי ולא מוותרת על ההתנדבות גם בצה"ל מזה 14 שנים. הבעל ושלושת הבנים שירתו בצה"ל, שם מחבקים אותה כולם בחביבות, במיוחד שחלק מהם הכירו את בנה בכורה, טל נודלמן ז"ל, שהיה רב סרן בצה"ל. בן 52 היה בלכתו.
טל היה בנה בכורה של יהודית, הוא ניפטר לפני שנה וחצי. תקופה קשה עברה על יהודית ועדיין לא קלה. כרמיאל הייתה אבלה על אדם מוכר ואהוב כל כך, ויהודית שמתקשה להתאושש ממשיכה לקבל כוחות מההתנדבות עם החיילים ועם הילדים בגן הדר.
"ביקשתי לתרום משהו לגן, ורשלה שהיא הגננת המשלימה בגן הציעה לעשות ספר תורה לילדים, קפצתי על הרעיון המקסים. גם ארון הקודש נבנה באופן מיוחד אצל נגר"
"כמובן שהספר לא אמיתי", מסבירה לי חנה הגננת, "כי אם  ספר תורה  הנכתב במיוחד לילדי הגן". סבתא יהודית לא רוצה להופיע בתמונות, אבל זכיתי לראות סרטון של ילדים שחגגו לה בגן את יום הולדתה, עם עוגה ומתנה, שתזכה לשנה הבאה עד 120 שנה כפי שהילדים המשיכו לשיר לה.
כולם מוזמנים להתרגש בתהלוכה להכנסת ספר התורה שתתקיים ביום רביעי ב"ה 18.10.17, כ"ח תשרי, בשעה 17:00 ליד הגן, ובכך לכבד  את טל נודלמן ז"ל ואת סבתא יהודית שתורמת כל כך הרבה לגן, הרבה מאוד שנים.