כותרת
> C;
1/1
בריאות

כיצד משפרים מוצרי קוסמטיקה מסוימים את חייהם של בני הנוער

כרמיאלי בריאותפורסם: 22.11.17 , 11:36ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


חייהם של בני נוער, הן באזור חיפה והכרמל והן בישראל בכלל והן עולם כולו, יכולים להיות לא קלים – הלחצים החברתיים בגילאים אלו חזקים מאוד, בני הנוער עדיין נמצאים בשלב בו הם מגבשים את זהותם העצמית ומנסים לבנות קשרים חברתיים יציבים, ומאפיינים שונים עלולים להקשות עליהם לעשות זאת. אחד מאותם מאפיינים אשר גורמים להרבה מאוד אי נוחות ולחץ חברתי בקרב בני נוער הוא מראה חיצוני. כיצד עולם הקוסמטיקה מתקשר לנקודה זאת, וספציפית – כיצד הפיתוחים של השנים האחרונות בתחום זה מסייעים ומקלים משמעותית על חייהם של אינספור בני נוער בארץ ובעולם?
 
טיפול באקנה ובבעיות קוסמטיות ביעילות חסרת תקדים
בעיות קוסמטיות אשר עלולות להיראות למבוגרים כבעיות זניחות ומציקות, אך לא יותר מכך, בפועל עלולות להוות בעיה אקוטית עבור בני נוער, הן מבחינה חברתית והן מבחינה של דימוי עצמי, רגשות של בושה וכו'. דוגמה מוכרת ורלבנטית לגילאי העשרה והעשרים המוקדמות היא זו של אקנה – פצעי בגרות התוקפים בני נוער רבים ובמקרים מסוימים גורמים לבעיות של ממש בדימוי העצמי ובהערכה העצמית, ביכולת להשתלב בצורה טובה בחברה ובתופעות חמורות עוד יותר. סקרים שונים מראים כי אחוז בלתי זניח כלל מקרב בני הנוער בישראל מעיד כי הוא סובל מבעיות רגשיות וחברתיות קשות עקב מקרים בינוניים או חמורים של אקנה.
ובכן, כאן ניתן גם למצוא דוגמה מעודדת ומבורכת לאופן בו ההתקדמות הטכנולוגית בעולם הקוסמטיקה מסייעת בפועל לאינספור בני נוער בבעיות אלו. טיפול באקנה כיום הוא לא מה שהיה פעם – קיימים כיום מגוון טיפולים יעילים ומוצלחים כמו למשל תרחיף  או ג'ל מייבש פצעים של מעבדות ג'יג'י, אשר מאפשרים לבני נוער רבים להיפטר מבעיית האקנה כליל, ובמקרים רבים אחרים להפחית את רמת החומרה שלה, מספיק על מנת שלא תשבש את חיי החברה שלהם.
עבור מקרים חמורים במיוחד של אקנה, קיימים טיפולים חזקים יותר, אך במקרים אלו על בני הנוער להתייעץ עם רופא/ת עור או קוסמטיקאית מקצועית, שכן חלק מהטיפולים הם תרופתיים באופים, ולא כל אחד יכול לקבל כל טיפול תרופתי. בחלק מן המקרים נדרשות בדיקות מקדימות מסוימות על מנת להתאים לאותם בני נוער את הטיפול היעיל והבטוח ביותר עבורם.
 
סטנדרטים חדשים של טיפוח בקרב בני ובנות נוער
מעבר לטיפול בבעיות קוסמטיות דוגמת אקנה, בני נוער רבים משתמשים כיום במוצרי קוסמטיקה שונים גם עקב הסטנדרטים החדשים הקיימים כיום מבחינה אסתטית, בעיקר בקרב בני נוער. היום סטנדרטים אלו נוכחים עבור גברים ונשים כאחד. כך, רבים מבני ובנות הנוער כאחד שואפים כיום לעמוד בסטנדרט אסתטי מסוים, ולכן משתמשים גם במגוון מוצרי קוסמטיקה בהתאם. החל מטיפוח השיער בתסרוקות אופנתיות מסוימות ועד לאיפור לנערות, שמירה על עור פנים אסתטי וכו' – המודעות לנושאים אלו כיום גבוהה ביותר בקרב בני נוער. לכן, מבחינות רבות עולם הקוסמטיקה מאפשר לרבים מבני הנוער כיום לשמור על סטנדרטים אסתטיים מסוימים הנהוגים בגילאים אלו – סטנדרטים שפעם אפילו לא חלמנו עליהם...