כותרת
> C;
1/1
בריאות

5 טיפים להגנה על עור התינוק

כרמיאלי בריאותפורסם: 25.01.18 , 11:32ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


הגנה על עור התינוק מחייבת שימוש בתכשירים מיוחדים ובחירה נכונה של חיתולים. איך עושים את זה בצורה נכונה ועל מה אסור לוותר? הנה כל הפרטים
עור התינוק מהווה את אבר החישה המרכזי שלו. בניגוד לשאר האברים שעוד מתפתחים עם הגיל, העור מתפקד במלואו כבר מרגע היוולדו של התינוק, שומר עליו ומאפשר לו ליצור מגע ראשוני עם העולם.
העור מווסת את טמפרטורת גופו של התינוק, חוסם אותו מפני השפעות מזיקות של קרינת UV ותומך בנשימה. כתוצאה מכך מתאפיין העור ברגישות יתר והתפקיד של ההורים הוא להגן עליו בכמה דרכים:
1. שמרו על עור התינוק יבש
פריחה בעור התינוק יכולה להיראות כמו עקיצות יתושים קטנות, כפצעונים או כשלפוחיות אדומות. הפריחה לא בהכרח מצביעה על אירוע חריג והיא עוברת לבד, אבל יש דברים שאפשר לעשות כדי למנוע אותה.
חשוב לשמור על עור התינוק יבש ולדאוג שהוא לא יזיע. יש להקפיד על היגיינה, לכבס את בגדי התינוק בתכשירים מתאימים לעור עדין ולהשתמש בסבון עדין ברחצה.
2. בחרו חיתולים עדינים
תינוק עטוף כ-20 אלף שעות בחייו בממוצע בתוך חיתול. זה לבד מעלה את החשיבות של שימוש בחיתולים שמסייעים לשמור על עורו הרגיש של התינוק, מה גם שבחירת חיתולים עדינים יכולה למנוע תפרחת. בנוסף, מומלץ להחליף חיתול כמה שיותר קרוב להפרשת הצואה ובקורלציה לכמות ההאכלות במהלך היום.
3. מרחו קרם לחות בחורף
יובש בעור נוצר בגלל שעור התינוק עדין ורגיש לפגעי מזג האוויר. זו תופעה שמחמירה באקלים יבש או בתקופת החורף והדרך למנוע אותה היא למרוח קרם לחות.
קרם לחות עדין לתינוקות מתאים לעור סדוק ומגורה, יכול למנוע קילופים של העור ומיועד להגנה מפני קשקשים לבנים שמופיעים עליו. במקביל, רצוי לדאוג לכיסוי של הפנים והידיים בכפפות, בצעיף ובכובע כדי למנוע מגע של עור התינוק עם האוויר הקר.
4. הלבישו את התינוק בבגדים טבעיים
בגדים טבעיים מ-100% כותנה ימנעו הזעה ויאפשרו לאוורר את עור התינוק גם כאשר הוא ישן ומכוסה במיטה. כיום ניתן להשיג את הבגדים הטבעיים בכל המידות, הצבעים והגדלים ומיותר לציין שהם מתאימים לבנים ובנות כאחד.
עם זאת, יש לשים לב להוראות הכביסה על גבי הבגדים הטבעיים ולבדוק האם יש צורך לכבס אותם טרם השימוש הראשון. כביסה לפני השימוש הראשון חשובה אם התינוק כבר סובל מפריחה בעור או אם העור שלו רגיש במיוחד.
5. השתמשו בצמחי מרפא
יש המון צמחי מרפא שיכולים לעשות טוב לעור התינוק ולהגן עליו גם ללא מגע ישיר. במוצרים טבעיים לתינוק על בסיס צמחי מרפא מופיעים המרכיב הצמחי והמים כבר בראש רשימת המרכיבים, מה גם שהרשימה עצמה היא לרוב תמציתית וללא קידומת של מספרים ואותיות.