כותרת
> C;
1/1
אוכל

פלפל ב-4 צבעים

כרמיאלי אוכלפורסם: 25.01.18 , 11:41ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


האמת היא שיש יותר מ-4 צבעים של פלפלים אבל זה לא משנה את העובדה שכולם טובים מאוד לבריאות שלנו. במה זה בא לידי ביטוי ואיך בוחרים את הפלפל הכי יפה בחבילה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת
הפרי הבשל של הפלפל מכיל מעל 90% מים, 5% פחמימות ועוד המון ויטמינים כמו ויטמין A, ויטמין B וויטמין C. יחד עם הגויאבה מהווה הפלפל את הפרי העשיר ביותר בכמות הוויטמין C ובכל 100 גרם שלו יש רק 20-25 קלוריות. בנוסף, את פירות הפלפל ניתן למצוא בצורות עגולות או מאורכות ובצבעי אדום, צהוב, כתום, סגול, ירוק בהיר או ירוק כהה.
זני פלפלת שונים נקראים בפשטות "פלפל" כי זה נוח יותר, אך האמת היא שהמילה פלפל לא משמשת לסיווג הזן אלא לציון הפרי הנאכל של הפלפלת. כמו כן, יש יותר מ-4 צבעים של פלפל אבל אין קשר בין הפרי לבין פלפל שחור או פלפל לבן. המקור של הפלפל הוא בדרום אמריקה אך בישראל הוא מגודל היום בהיקף של 30 אלף דונם בשנה.
למה הפלפלים בריאים לנו?
הסיבה לצבעים השונים של הפלפל קשורה לנוגדי החמצון שיש בתוכו. נוגדי החמצון הם רכיבים שתפקידם לנטרל את הפעילות ההרסנית של רדיקלים חופשיים ופלפלים נחשבים למצטיינים בקטגוריה.
בכל צבעי הפלפלים יש כמות גדולה של נוגדי חמצון ועשרות סוגים של קרטנואידים – פיגמנטים שמקנים לירקות ולפירות את הצבע שלהם. הפיגמנטים שקובעים איזה צבע יהיה לכל פלפל מהווים בעצמם נוגדי חמצון. הסוגים והכמויות של הקרטנואידים משתנים בפלפלים בצבעים שונים, ובראש הרשימה נמצא הפלפל האדום.
בכל פלפל אדום בינוני יש מעל 24% מהתצרוכת היומית המומלצת של נוגדי חמצון, לוטאין וזיאקסנטין שמשפרים את בריאות העין והוא גם מכיל ליקופן: נוגד חמצון עוצמתי במיוחד. בפלפל אדום בינוני יש 31 קלוריות, 1.2 גרם חלבון, 7 גרם פחמימות, 190 מק"ג בטא קרוטן ועוד 2.4 מ"ג סיבים תזונתיים.
לשם השוואה, פלפל ירוק מכיל כלורופיל שמסייע בריפוי רקמות ופלפלים צהובים מכילים תרכובות גופריות ותרכובות פנוליות שמעכבות תהליכי הזדקנות. כל הפלפלים מכילים ויטמין E שמפחית את הסיכון למחלות לב והפלפל הירוק הוא בעל יכולת מרשימה במניעת היווצרות חומרים מסרטנים שנוצרים בגוף שלנו בעת חימום בשר בטמפרטורות גבוהות כמו בתנור.
כך תבחרו את הפלפל המושלם
תמיד עדיף לבחור פלפל שבהם החלק הירוק עדיין שלם. בנוסף, יש לבדוק שהפלפל לא רך, שהעור שלו מתוח ומבריק ושאין בו פגמים.
פלפל טוב יהיה כזה שיביע התנגדות אם תלחצו עליו קלות ובכל מקרה צריך לאחסן אותו בטמפרטורה של 7-10 מעלות צלזיוס. על מנת להאריך את חיי האחסנה של הפלפל תוכלו לארוז אותו בשקית ניילון עם חורים יחד עם מגבת נייר לספיגת אדים.