כותרת
> C;
1/1
בריאות

כל מה שחשוב לדעת על שאיבת שומן בטן

כרמיאלי בריאותפורסם: 23.12.18 , 09:37ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


שאיבת שומן בטן מתאימה לאנשים בעלי כמות שומן סבירה, אשר לא מצליחים להוריד את השומן בדרכים אחרות כמו ספורט, דיאטה וכדומה. אנשים בעלי שומן יתר בכמות גדולה לא יוכלו לעבור את הניתוח, שכן שאיבה של כמות שומן גדולה בבת אחת מגדילה באופן משמעותי את הסיכונים ולכן כאשר מדובר במשקל עודף רב ההמלצה היא לפנות לניתוח קיצור קיבה, ולא שאיבת שומן בטן.

בנוסף, חשוב להבין כי שאיבת שומן בטן הוא לא קסם. גם אם עברתם את הניתוח ואתם מרוצים מהתוצאות, אם לא תקפידו על דיאטה, תזונה נכונה, כושר ואורח חיים בריא, השומן יחזור מחדש.
מתי אפשר לבצע שאיבת שומן בטן?
שאיבת שומן בטן כדאי לעשות כל עוד העור גמיש. ככל שאנו מתבגרים העור מאבד את הגמישות שלו, מה שעלול להותיר את העור רפוי ומדולדל לאחר שאיבת שומן בטן. לרוב, העור שומר על הגמישות שלו עד גיל 40, ולכן עד לגיל 40 זו התקופה הטובה ביותר לבצע את התהליך.
יחד עם זאת, ישנם אנשים אשר עורם שומר על הגמישות שלו גם בגילאים מבוגרים יותר, וגם אם לא, יש אפשרות לבצע שאיבת שומן בטן ולאחר מכן לבצע מתיחה של העור הרפוי בבטן וכך לקבל את המראה המחוטב והמרשים יותר אותו מחפשים.
אילו הכנות יש לבצע לקראת הניתוח?
  1. צום – לפני שאיבת שומן בטן יש להקפיד על צום מלא, גם ללא מים, במשך 6 שעות.
  2. הפסקת עישון ואלכוהול – במשך שבועיים לפני הניתוח יש להפסיק עישון וצריכת אלכוהול באופן מלא.
  3. תרופות ותוספי מזון – כשבועיים לפני הניתוח יש להפסיק ליטול תרופות מדללות דם, סוגים מסוימים של תוספי מזון וויטמינים. לכן חשוב לתת לרופא המנתח את כל המידע המדויק על תוספים ותרופות שאתם נוטלים באופן קבוע על מנת שהוא יוכל להעניק לכם את ההנחיות המדויקות באשר להם.
  4. ניקוי – לפני הניתוח יש להקפיד על מקלחת יסודית וניקוי עם סבון של כל האזורים מהם מתוכננת לבצע שאיבת השומן.
  5. חגורת לחץ – יש לרכוש חגורת לחץ ייחודית אותה תצטרכו ללבוש לאחר הניתוח על הבטן.
ההחלמה לאחר הניתוח
לרוב, לאחר שאיבת שומן בטן משתחררים באותו היום ואין צורך באשפוז.
בשבוע הראשון לאחר הניתוח האזור של הבטן יכול לכאוב מעט, ויכולה להופיע נפיחות, בצקות וגם שטפי דם תת עוריים. בכדי להוריד את הנפיחות ולנקז את הבצקות יש להקפיד על לבישת חגורת הלחץ לפחות כשבועיים ולהוריד אותו רק למקלחת ולאחריה להחזיר מיד.
על הכאבים ניתן להתגבר באמצעות משכחי כאבים, אך חשוב לא להשתמש במשחות או כדורים המכילים אספירין או נוגדי דלקות וסטרואידים. תחושת הנפיחות יכולה להמשך כמה חודשים ועד חצי שנה, ורק לאחר שהיא תעבור יהיה ניתן לראות את התוצאות הסופיות של הניתוח.
ליחצו למידע נוסף על שאיבת שומן או ניתוח פלסטי