כותרת
> C;
1/1
הלב של כרמיאלי

כרמיאלי נהרג בתאונת אופנוע קטלנית.

כרמיאלי הלב של כרמיאליפורסם: 23.08.20 , 08:44ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:

בצער רב התקבלה שלשום ההודעה על מותו של שלמה וייס ז"ל רוכב האופנוע בן ה-72 שהיה מעורב בתאונה קטלנית, בה רכב פרטי התנגש בו.

שלמה בעלים של מוצרי מאפה קפואים "רוחל'ה" באזור התעשייה בכרמיאל, מפעל המעסיק מעל למאה עובדים.

יום שישי 21.8.2020 בשעה 7:27 התקבל דיווח במד"א על תאונת דרכים קטלנית שרכב פרטי מעורב עם אופנוע כבד, בכביש 70 סמוך לכניסה לכפר כאבול, סמוך לצומת.

למקום הגיעו חובשים ופראמדיקים שהעניקו טיפול רפואי גם לנוסעי הרכב הפרטי אשר נפגעו באורח קל ומי שקיבל את הטיפול הראשוני והמיידי היה רוכב האופנוע ששכב על הכביש מחוסר הכרה, אחרי פעולות החייאה ארוכות וממושכות, נאלצו לקבוע כאמור את מותו והאופנוע הכבד של וייס שהיה בצידי הכביש מרוסק, נדם לעולם.

גם המשטרה הייתה בזירת אירוע התאונה ותמשיך לחקור את המקרה.

האופנוען שלמה וייס, רוכב וותיק, מזה עשרות שנים. משתייך לקבוצה האופנועים הכרמיאלית שהמומה וכואבת וכבר החליטו פה אחד ששמה יוחלף.

מעתה "הרוכבים לנשמה" נקראים "החברים של שלמה לנצח"

הבוקר נפגשה החבורה בתחנת הדלק מיקה בכרמיאל, הצורך לדבר על שלמה גדול, מעלים זיכרונות וכמובן מדברים על טיול שיהיה לזכרו.

מוקי שניידר, חברו הטוב ביותר של וייס, באותו הגיל ומספר שתמיד הציגו אחד את השני כאחים.

"אנחנו באותו הגיל, רוכבים יחד משנת 2008 תמיד יחד, טיולים גם בחו"ל, עם המשפחות.

איבדנו בנאדם עם שמחת חיים ונשמה גדולה. שלמה עזר המון ותמיד ביקש ללא פרסום".

לפני כמה שנים עברו לגור בלבון, במועצה האזורית משגב, שם גם יקבר.

הלווייתו של שלמה וייס תתקיים היום 23.8.2020

בשעה 17:30 בבית העלמין של משגב.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק טוען כי מדינת ישראל היא אחת המדינות הגרועות והמסוכנות לרוכבי אופנועים וקטנועים.

בכל מדינה מתוקנת היו מוציאים לפועל, תכנית אשר תצמצם את מספר הרוכבים ההרוגים, אבל בישראל הדבר מתקבל באדישות.

שנת 2019 הייתה השנה הקטנית ביותר לרוכבים ב-15 שנים האחרונות.

בעמותת אור ירוק קובעים כי ניתן לצמצם באופן משמעותי את מספר הנפגעים וההרוגים בקרב הרוכבים באמצעות מספר פעולות.

רגישות האופנוע לכביש חלק או לכבישים שרמת תחזוקתם נמוכה, היא נקודה חשובה לגורמים האחראים על התשתית, ולכן יש להבטיח שפני הכביש יאפשרו אחיזת כביש טובה, בעיקר במיקומים קריטיים כמו עקומות ובאזורי עבודות בכביש. יש לקחת בחשבון את מאפייני האופנוע בתכנון סימונים, פסי האטה ויש לספק אזורים נטולי מכשולים בצידי הדרך ומעקות בטיחות ידידותיים לאופנועים.

יש למפות את מוקדי הסיכון לרוכבי האופנועים כפי שנעשה בנושא מוקדי סיכון רגילים.

בהתאם לתוצאות יש לתעדף את הטיפול במוקדי סיכון אלו, זאת תוך הנגשת המידע לציבור הרוכבים.