כותרת
> C;
1/1
ספורט

ילדי מועדון האופניים של פרחי כרמיאל יצאו לעודד את רוכבי הג'ירו דאיטליה

כרמיאלי ספורטפורסם: 08.05.18 , 10:38ע"י
רשת לינק
שם הכותב/ת:


אז קמנו בשבת בבוקר ועלינו על אוטובוס שייקח אותנו לחיפה.
הגי'רו דאיטליה מתחיל השנה ב-3 ימי רכיבה בישראל והיום השני – שבת – מזנק מחיפה.
בנוסף לתחרות עצמה שיש לה כבר מסורת של 101 שנים -  בעיקר באיטליה- חלק מהמסורת הוא לעודד את ענף רכיבת האופניים בכלל באותה הזדמנות.
איגוד האופניים יחד עם הקבוצה הישראלית "סייקלינג אקדמי" (קבוצה מקצוענית ראשונה בישראל וגם מתחרה  בגי'רו !!) בשיתוף קרן גולדריץ' הוציאו קול קורא למועדוני האופניים בישראל ומי שענה על הקריטריונים הוזמן למתחם הזינוק לקבל אופני שטח חדשים לילדים.
הצבע הוורוד...
ילדי כרמיאל הגיעו בתלבושת המועדון, עם דגלי ישראל מקושטים בוורוד - שהוא הצבע של הגי'רו (למה ורוד?? זה הגיע מצבע הדפים של העיתון האיטלקי שיזם את המרוץ הזה מתחילתו) וזכו לראות הפנינג המוני והתלהבות של המון אנשים מההכנות, הגביע הענק של הגי'רו והכמות האדירה של רכבי הלווי  – מכוניות שנושאות על הגג אופניים רזרביים, עשרות רבות של אופנועים עם שוטרים, צלמים, סדרנים ועוד נושאי תפקידים, וכמובן רוכבי האופניים – 175 רוכבים מ-22 קבוצות שהתכוננו ויצאו לדרך בדיוק בזמן (!).
הזינוק עצמו נמשך בערך שתי דקות אבל כל ההתרגשות שנבנית לקראתו – הכרוז שאי אפשר היה להבין מה הוא אומר, ההכנות, הדגלים, המסוקים באוויר לצילום – הכל מתנקז לרגע שבו השיירה הענקית הזאת מתחילה להתגלגל.
קודם אופנועי משטרה, אחריהם אופנועי צילום, אחר כך המכונית שמובילה את הזינוק המתגלגל ורק אחריהם כל הרוכבים שבאיזור הזינוק עדיין רוכבים במהירות נוחה וסבירה, תוך כדי שהם מסתדרים בדבוקות ו"תופסים מקום" להמשך המרוץ.
אחריהם עוד רכבי צילום, רכבי הליווי הממותגים של כל קבוצה עם אופניים רזרביים על הגג, שבהם נוסעים גם המאמן, מכונאי אופניים, ועוד עוזרים ותומכים.
כל השיירה הזאת עוברת ואז נשארת רק ההתרגשות ופקקים בדרך חזרה הביתה כי כל התחבורה בצפון השתנתה למשך השעות האלה.
חוויה חד פעמית, כנראה שבפעם הבאה שנרצה לראות כזה נצטרך לטוס לאיטליה.